loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 31 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

داشتن یک تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب شما باعث می شود که جدا از دنیای شلوغ و پردغدغه در اتاق خود بنشینید و از هیایو به دور باشید، اما از نظر بسیاری از کارشناسان برای این کار و استفاده از تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب خود باید دقت کافی را داشته باشید و نکاتی را نیز رعایت فرمایید.

 

امروزه دومین یا حتی سومین تلویزیون خانه در دکوراسیون اتاق خواب جای می گیرد. بسیاری از افراد از آنجایی این تصمیم را می گیرند که به نظرشان وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب باعث ایجاد آرامش شده و لذت بردن از اوقات فراغت روزانه را برایشان چند برابر می کند. با این کار می توانید حتی در هنگام عوض کردن لباس هایتان نیز بتوانید به اخبار گوش کنید و یا حتی شاید گاهی بخواهید برنامه هایی را دور از چشم کودکانتان دنبال نمایید.

 

با وجود نکات مثبتی که وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خوابتان برایتان به ارمغان می آورد، تاثیرات منفی نیز به جای خواهد گذاشت؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با معضل تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب بیشتر آشنا شده و به دنبال راهکارهای مناسبی برای استفاده بهتر از آن باشیم.

 

نکاتی برای دکوراسیون اتاق خواب, قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب

امروزه دومین یا حتی سومین تلویزیون خانه در دکوراسیون اتاق خواب جای می گیرد

 

سلامت شما

فرقی نمی کند که در اتاق خوابتان به تنهایی هستید یا نه! به گفته روانشناسی به نام Susie Tuckwell، استفاده از تلویزیون در اتاق خواب می تواند در طول یک مدت برای سلامتی شما خطرناک و آسیب زننده باشد. یکی از بارزترین معایب وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب این است که زمانی که قبل از خواب به تماشای آن می پردازید، مغز و هر دو چشمتان را بیش از حد تحریک نموده اید که همین امر باعث می شود نتوانید به راحتی بخوابید.

 

دکوراسیون اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب

استفاده از تلویزیون در اتاق خواب می تواند در طول یک مدت برای سلامتی شما خطرناک باشد

 

Susie Tuckwell می گوید: « تماشای بیش از حد صفحه نمایش تلویزیون می تواند در طولانی مدت به مغز شما فشار آورده و باعث زوال عقل گردد. هم چنین کمبود خواب ناشی از صرف زمان زیادی برای تماشای تلویزیون آن هم در زمانی که وقت خواب شماست، می تواند باعث چاقی و افسردگی شود».

 

تلویزیون در دکوراسیون منزل,تاثیر تلویزیون در سلامت

کمبود خواب ناشی از صرف تماشای تلویزیون، می تواند باعث چاقی و افسردگی شود

 

تمامی این مسائل و مشکلات سلامتی می تواند تحت تاثیر منبع نوری خاصی به نام نور آبی مصنوعی قرار بگیرد. این نور از تلویزیون و سایر دستگاه های الکترونیکی خارج می شود. نور آبی طبیعی که از خورشید متصاعد می گردد، باعث می شود تا ریتم شبانه روزی ما تنظیم شود؛ بنابراین الگوی خواب مناسب برای ما نیز مشخص می گردد. این در حالی است که نور آبی مصنوعی متصاعد شده از منابع الکتریکی مثل تلویزیون می تواند باعث ایجاد اختلال در خواب ما گردد و در نتیجه آن هم در طولانی مدت ما را دچار الگوهای نامنظم خواب کند. علاوه بر تمامی این موارد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در طولانی مدت قرار گرفتن در معرض نور آبی مصنوعی می تواند باعث ایجاد آسیب در شبکیه چشم و به دنبال آن حتی در شرایط بدتر در سنین بالاتر از دست دادن بینایی شود.

 

روابط شما

علاوه بر تمام آسیب و نگرانی هایی که استفاده از تلویزون برای سلامت شما ایجاد می کند، این مسئله می تواند حتی برای روابط شما نیز مسئله ساز شود. با وجود خانه هایی که امروزه طراحی می شوند که عموما نقشه هایی باز دارند، پیدا کردن مکانی دنج و خصوصی برای زوج ها ممکن است کار سختی به حساب آید. Susie Tuckwell معتقد است که زوج ها به طور میانگین در طی روز نیاز دارند که حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با هم تنها باشند تا به صحبت با یکدیگر بنشینند و از حوادث و اتفاقات روز با هم صحبت کنند. او اضافه می کند که گاهی تنها فضا و مکانی که زوج ها می توانند دور از هرگونه شلوغی و هیاهو در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اتاق خواب است.

 

قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب, دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

تماشای تلویزیون، می تواند حتی برای روابط زوجین مسئله ساز شود

 

اما مسئله ای که وجود دارد این است که وجود وسایل و لوازمی مانند تلویزیون و استفاده نادرست از آن می تواند در این مسئله اختلال ایجاد کرده و مانع آن گردد. Gemma Cribb به عنوان یک روانشناس معتقد است که حداقل کاری که در این زمینه می توان انجام داد این است که به زوج ها پیشنهاد دهیم که با یکدیگر و در کنار هم به تماشای تلویزیون بپردازند. او می گوید: «مطالعه کتاب با یکدیگر، بازی کردن و کارهایی از این دست، باعث ایجاد آرامش برای هر دوطرف می شود و وجود تلویزیون در اتاق و تماشای مداوم آن نیز باعث کاهش زمان برای چنین کارهایی شده و آن را محدودتر می کند».

 

 

نحوه قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب,راهنمای قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

وجود تلویزیون و استفاده نادرست از آن می تواند در روابط زوجین اختلال ایجاد کرده و مانع آن گردد

 

Tuckwell هم با این نظر موافق است و بارها و بارها به آن اشاره کرده است که بیش از حد غرق شدن در تلویزیون، آن هم در اتاق خواب می تواند به شدت آسیب زننده و مضر باشد. او می گوید: « زوج هایی که زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون کرده و دائما سرگرم وسایلی از این دست هستند، نسبت به زوج هایی که به مراوده و گفتگوی مداوم با یکدیگر می پردازند، احساس تنهایی بیشتری دارند».

 

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب

بیش از حد غرق شدن در تلویزیون، آن هم در اتاق خواب می تواند به شدت آسیب زننده و مضر باشد

 

بنابراین یکی از مضرات وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب، تاثیر آن بر روی صمیمیت زوجین است. Cribb معتقد است که: « تماشای تلویزیون مانند نوعی بازی است که در آن زوج ها در کنار یکدیگر هستند، ولی هیچگونه تعاملی با هم ندارند؛ بنابراین این کار می تواند در طولانی مدت نیز تاثیرات مخربی را بر زندگی مشترک این افراد ایجاد کند».

 

تاثیر تلویزیون در سلامت,دکوراسیون اتاق خواب

از مضرات وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب، تاثیر آن بر روی صمیمیت زوجین است

 

با توجه به تمامی این گفته ها، نمی توان این مسئله را نیز انکار کرد که در دنیای تکنولوژیک امروزه، بسیاری از عادات حتی با وجود تاثیرات مخربشان، تبدیل به هنجار شده اند، اما ما از شما می خواهیم که به توصیه هایی که برایتان ذکر کردیم نیز توجه کنید تا در سلامت جسمی و روابط خود دچار مشکلات آسیب زننده نشوید.

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/tv2-bedroom2-decoration2.html

lavazemkhanegi بازدید : 30 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

دکوراسیون داخلی را چگونه با رنگ صورتی بچینیم؟

رنگ صورتی یکی از رنگ های پرطرفدار این روزها برای دکوراسیون داخلی است. با ما همراه شوید تا بدانید بهترین رنگ ها برای ست کردن با رنگ صورتی چه رنگ هایی است.

 

رنگ صورتی یکی از رنگ های پرطرفدار برای دکوراسیون داخلی در این روزها و مخصوصا فصل بهار است. اما اگر می خواهید یک دکوراسیون داخلی زیبا با رنگ صورتی بچینید باید بدانید چه رنگ هایی را باید با رنگ صورتی ست کنید. با ما همراه شوید تا شما را با بهترین ترکیب های رنگی با دکوراسیون صورتی آشنا کنیم.

 

چیدمان صورتی خانه,اصول چیدمان خانه صورتی

دکوراسیون صورتی,چیدمان خانه با رنگ صورتی

ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی

 

آشنایی با ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی, دکوراسیون رنگ صورتی

ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی, چیدمان صورتی رنگ مناسب خانه

رنگ های چیدمان خانه صورتی

 

اصول چیدمان خانه صورتی, دکوراسیون خانه صورتی

چیدمان خانه با رنگ صورتی, چیدمان صورتی خانه

آشنایی با ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی

 

 

رنگ های مناسب برای ست با رنگ صورتی, آشنایی با ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی

دکوراسیون رنگ صورتی, ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی

دکوراسیون و چیدمان صورتی

 

ترکیب رنگ های مناسب چیدمان صورتی,چیدمان خانه با رنگ صورتی

چیدمان صورتی رنگ مناسب خانه,دکوراسیون صورتی

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/decoration-arrangement1-pink1.html

lavazemkhanegi بازدید : 24 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

دلیلی دارد که گفته می شود خانه باید انعکاسی از خودتان باشد. فضای فیزیکی اطرافتان نقشی اساسی در خلق و خو و سلامت ذهنی تان ایفا می کند. بنابراین اگر فردی هستید که از اضطراب رنج می برد، می توانید با استفاده از این ایده ها برای دکوراسیون خانه از اضطراب و استرس خود تا حدود زیادی کم کنید.

 

دکوراسیون و چیدمان آرامش بخش خانه,نکاتی برای چیدمان خانه

اگر مشکل اضطراب دارید خانه خود را به این شکل دکور کنید

 

از گیاهان استفاده کنید

بر اساس یافته های روانشناسی محیطی گیاهان خانگی ( مخصوصا آنهایی که گل می دهند مانند آنتوریوم ) به کاهش سطح استرس کمک می کنند. گیاهان خانگی چیزی هستند که می توانید در تمام اتاق های خانه از آنها استفاده کنید.

 

دکوراسیونی آرامش بخش,اصول چیدمان خانه ای پر از آرامش

گیاهان خانگی مخصوصا آنهایی که گل می دهند به کاهش استرس کمک می کنند

 

دیوارها را آبی رنگ کنید

حتی اگر رنگ های براق و چشم گیر برایتان بیشتر جلب توجه می کنند باید این را بدانید که چنین رنگ هایی باعث افزایش اضطرابتان هستند. اما آبی روشن ثابت کرده است که می تواند فشار خون را کاهش دهد و باعث شود احساس خواب آلودگی کنید و استرستان کمتر شود. با این اوصاف آبی کمرنگ برای اتاق خواب فوق العاده مناسب به نظر می رسد.

 

چیدمانی برای رفع استرس, چیدمان خانه برای از بین بردن استرس

آبی روشن می تواند فشار خون را کاهش دهد و باعث خواب آلودگی شود و استرستان کمتر شود

 

قفسه های کتاب را نیمه خالی بگذارید

قانون زیاد سختی نیست، پر کردن قفسه ها با کتاب و وسائل تزئینی و غیره باعث می شود فضا الگویی به خود بگیرد که احساس اضطراب کنید و در نتیجه سطح کورتیزولتان افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده فضاهای خالی می توانند به ذهن استراحت دهند و باعث کاهش اضطراب شوند.

 

طراحی و چیدمان خانه آرامش بخش,دکوراسیون و چیدمان خانه آرامش بخش

فضاهای خالی می توانند به ذهن استراحت دهند و باعث کاهش اضطراب شوند

 

شلوغ کاری و الگو را محدود کنید

همانطور که قفسه های شلوغ باعث اضطراب و افزایش کورتیزول می شدند، تعداد الگوها و ترکیباتی که در خانه به کار می برید را نیز باید محدود کنید. به جای استفاده از مبلمان، پرده و کاغذ دیواری هایی که الگوهای پیچیده رویشان نقش بسته سعی کنید از طرح های ساده استفاده کنید. فضا هرچه ساده تر باشد برایتان آرامش بخش تر نیز خواهد بود.

 

نکاتی برای چیدمان خانه, چیدمان خانه افراد مضطرب

فضا هرچه ساده تر باشد برایتان آرامش بخش تر نیز خواهد بود

 

ابزار تکنولوژی را بپوشانید

آیا می دانستید صدای اضافی باعث افزایش استرس می شود؟ این برای کسی که خودش درگیر اضطراب است اصلا مناسب نیست. بنابراین برای اینکه بیشتر آرام شوید بلافاصله بعد از رسیدن به خانه جلو تلویزیون ننشینید. می توانید با استفاده از دکوری زیبا تلویزیون و تمام لوازم مربوط به آن را بپوشانید.

 

اصول چیدمان خانه ای پر از آرامش,دکوراسیون و چیدمان آرامش بخش خانه

با استفاده از دکوری زیبا تلویزیون و تمام لوازم مربوط به آن را بپوشانید

 

گل های تازه بخرید

گل های تازه زیبای طبیعی را در خانه محیا می کنند که بسیار آرامش بخش است و ثابت کرده می تواند سطح استرس را کاهش دهد. بنابراین دفعه بعد که از کنار یک گل فروشی می گذشتید به خاطر آرامش خودتان هم که شده از آنجا گل بخرید.

 

تکنیک های چیدمان خانه, چیدمانی برای رفع استرس

گل های طبیعی سطح استرس را کاهش می دهد

 

 

تخت خواب خود را هوشمندانه قرار دهید

فنگ شویی تمرینی است که هدفش به دست آوردن هارمونی با نفس معنوی و فضای فیزیکی است. بر اساس این تمرین، تخت خواب خود را باید در جهت مخالف در اتاق خود قرار دهید اما نه کاملا مخالف تا جریانی آرامش بخش را در اتاق برقرار کنید.

 

چیدمان خانه برای از بین بردن استرس,طراحی و چیدمان خانه آرامش بخش

تخت خواب خود را در جهت نه کاملا مخالف قرار دهید تا جریانی آرامش بخش را در اتاق برقرار کنید

 

پنجره ها را باز نگه دارید

تحقیقات نشان داده اند وقتی بیماران در بیمارستان در معرض نور طبیعی قرار گرفتند استرس و درد کمتری را هم تجربه کردند. بنابراین به جای اینکه با پرده ها مانع از ورود نور به خانه شوید، چرا اجازه ندهیم نور و پرده و پنجره همگی با هم خانه مان را زیبا کنند؟

 

طراحی و چیدمان خانه آرامش بخش,اصول چیدمان خانه ای پر از آرامش

اجازه دهید نور و پرده و پنجره همگی با هم خانه مان را زیبا کنند

 

از اسطوخودوس استفاده کنید

تحقیقات دانشگاه پزشکی نشان داده رایحه اسطوخودوس تاثیر بسیار زیادی روی بهبود خلق و خو دارد. این رایحه باعث می شود فرد احساس آرامش کند و راحت تر بتواند در ذهن مسائل را حل کند. برای کاهش اضطراب خود مقداری از این گل را در اتاق خواب و دیگر قسمت های خانه که زیاد مراجعه می کنید قرار دهید.

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/decorative2-distressed2-people1.html

lavazemkhanegi بازدید : 33 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

لوسترسازی در کنار اینکه یک صنعت محسوب می شود، به صورت پایه ای جزء هنر محسوب می شود. هنری که سعی می کند با ترکیب مواد و نور و خلاقیت، زیبایی بصری ایجاد کند.

بی شک هر جا که پای هنر در میان است نوآوری و ساختارشکنی نیز رخ می نماید. روح ما در بسیاری از شرایط نیاز دارد که قواعد حاکم بر ذهن را شکسته و از قالب همیشگی بیرون بیاید. بسیاری از ما طالب تنوع و یگانگی هستیم. طالب متفاوت بودن و این روحیه سبب شده که افراد خلاقی در عرصه لوستر هم خیال خود را پرواز داده و به خلق لوستر هایی عجیب و بعضا شگفت انگیز بپردازند. دکورشاپ، به عنوان مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای شما در این صنعت، از این سلسله مباحث نیز غافل نمانده و سعی می کند به صورت مرتب شما را در جریان بهترین طرح های ساختارشکن قرار دهد.

لوستر اختاپوس نامنظم

 

لوستر اختاپوس نامنظم

 

لوستر صدفی

شاخه ها و لاله های این لوستر تماما با صدف، ستاره دریایی و مروارید پوشیده شده و با توجه به رنگ کرم آن برای فضاهای رسمی بسیار زیباست. ترکیب بندی استفاده شده در این لوستر آنرا برای هر محیطی مناسب کرده است.

 

لوستر صدفی

 

لوستر اختاپوسی
شاخه های این لوستر به صورت پاهای اختاپوس طراحی شده و سر هر شاخه، یک صدف قرار گرفته که به جای مروارید نور لوستر در آن طراحی شده است.

 

لوستر اختاپوسی

 

لوستر مارماهی
شاخه های این لوستر به صورت مارماهی ها ترسناک طراحی شده و نور از دهان این مارماهی خارج می شود؛ این مارماهی از نوع نادر و ترسناک است که با رنگ استفاده شده در دیوار و خود لوستر، حس این را می دهد که در ته اقیانوس با چند مارماهی روبرو شده اید.

 

لوستر مارماهی

 

لوستر کشتی بادبانی
این لوستر از فریم طلایی آبکاری شده و تعداد زیادی کریستالی مسطح درست شده است که با نورهای کارشده درون آن تلالو بالایی دارد. این لوستر برای کسانی که علاقه به دریا و کشتی دارند بسیار الهام بخش و زیباست.

 

 

لوستر کشتی بادبانی

 

اختاپوس واژگون
این لوستر یک هشت پا را به نمایش گذاشته که به صورت واژگونه قرار گرفته است. رنگ استفاده شده در این لوستر عجیب و قرار گرفتن چشم ها در سر بازوهای اختاپوس چهره ای فانتزی به لوستر اختاپوسی داده است.

 

لوستر اختاپوس واژگون

 

مدل لوستر آویز عروس دریایی
این لوستر برای تزیین فضای کنار سالنی بسیار مناسب است. نوری که در قسمت بالایی این لوستر روشن می شود کنتراست شیشه را بالا برده و جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کند.

 

مدل لوستر آویز عروس دریایی

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/decorshop1.html

lavazemkhanegi بازدید : 38 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

انواع چراغ خواب اتاق خواب کودک

آباژور یا چراغ خواب از جمله وسایلی است که در اکثر اتاق خواب ها به چشم می خورد. از آباژور برای ایجاد نور کم و ضعیف در هنگام خواب استفاده می شود، بنابراین لامپ های متفاوتی از لامپ های معمولی دارند و همچنین متنوع تر. درواقع مدل ها و طراحی های متنوعی که آباژورها دارند علاوه بر جنبه روشنایی، یکی از لوازم دکوری و تزئینی هم محسوب می شوند.

امروز قصد داریم نمونه هایی از آباژورهای پسرانه را به شما نشان دهیم. این مدل های زیبایی که در اینجا می بینید اتاق پسربچه شما را بسیار زیبا و شیک می کند. مدل های آباژور زیر، بسیار متنوع و متفاوت هستند و طرح های خلاقانه ای دارند که قطعاً مورد پسند فرزند دلبندتان خواهد شد.

 

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک

 

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک
چراغ خواب کره جهان

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک
آباژور مدل کشتی

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک
چراغ خواب ماشین آتش نشانی

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک
آباژور کشتی دزدان دریایی

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک
چراغ خواب بیسبالی

آباژورهای بچه گانه , آباژور اتاق کودک

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/bazhvrhay-children2-rooms2.html

lavazemkhanegi بازدید : 88 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)
كشوها و كابینت‌ها‌ی آشپزخانه را با صفحات بادوام و فلزی، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی كنید.

 

 

آشپزخانه جایی است كه روز با آن شروع می‌شود، میهمانی‌ها پایان می‌یابد و همه چیز در آن شكل می‌گیرد. با داشتن آشپزخانه‌ای كامل و راحت كارها خوب پیش می‌رود.

 

 

آشپزخانه مركز زندگی روزانه و جایی است كه 24 ساعته در خدمت اعضاء خانواده است.اگر نتوانید به راحتی چیزی را پیدا كنید، به داشتن آشپزخانه‌ای صرفا زیبا دل‌خوش نباشید.

 

 

در آشپزخانه چیدمان وسایل مهم و طراحی هوشمندانه حرف اول را می‌زند. اهمیت داخل كابینت‌ها كمتر از ظاهر بیرونی آن‌ها نیست.

 

 


یكی از مواردی كه باید در طراحی داخلی كابینت‌ها به آن توجه شود، داشتن قفسه و كشوهایی است كه راحت باز و بسته شوند و وسایل داخل آن‌ها به ‌راحتی در دسترس باشند. به این ترتیب از فضا حداكثر استفاده و زمانی كه صرف پیدا كردن اشیاء می‌شود به حداقل خواهد رسید.

 

 

 


كشوها را با صفحات بادوام فلزی و مختلف، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی كنید. با استفاده از اتصالات داخلی می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم كنید كه هر چیز كوچك و بزرگ جای خاصی داشته باشد.

 

 

استفاده از جعبه‌ها، دیوایدرها (صفحات جدا كننده) و سینی‌های متحرك راه‌حل خوبی برای نگه‌داشتن تمام چیزهایی است كه لازم دارید.

 

 

با سطوح ریلی، تابه‌، قابلمه و زودپز را هر جایی كه قرار دهید هنگام استفاده مشكلی نخواهید داشت. حتی دورترین ظروف را با یك چرخش ساده می‌توانید جلو آورده، راحت بردارید.

 

 

ادویه‌ها، ماكارونی و ‌آرد همه باید محكم بسته شوند تا تازه مانده و طعم آن‌ها عوض نشود اما سایز شیشه و ظرف آن‌ها متفاوت و پیدا كردن آن‌ها سخت است. با استفاده از جعبه‌های مختلف راحت‌تر از آن‌ها استفاده كنید.

 

 

 

 

طراحی داخلی كابينت‌ها

 

 

 

تا حالا چقدر وقت صرف پیدا كردن در قابلمه كرده‌ و چند بار آن‌ها را درست زمانی كه احتیاج دارید، گم كرده‌اید؟ یك‌بار برای همیشه، با استفاده از قفسه مخصوص كه بعضا روی در كابینت هم قابل نصب است، مشكل را حل كنید.

 

 

سطل زباله را در زیر سینك روی ریل قرار دهید تا هنگام نیاز به آسانی آن را بیرون آورید.

 

 

استفاده از طبقات پلاستیكی با طول، عرض و ارتفاع مختلف، امكان چیدن ظرف‌ها با سایزهای متفاوت را فراهم می‌كند.

 

 

قاشق، چنگال و چاقوها را داخل جاقاشقی‌های تفكیك شده بگذارید، به این ترتیب سر چاقوها همیشه تیز می‌ماند.

 

 

اگر تعداد كابینت‌هایتان زیاد است وسایل متفرقه حتی جاروبرقی را نیز می‌توانید داخل آن قرار دهید.

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/internal-design-kabinet.html

 

lavazemkhanegi بازدید : 31 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

انتخاب مبل برای دکوراسیون منزل شاید به اندازه ای که به نظر می رسد ساده نباشد و چالش هایی را برای انتخاب در بر داشته باشد. در واقع مبلمان از گران ترین اقلام دکوراسیون در منزل محسوب می شوند که اگر به درستی انتخاب نشوند علاوه بر خسارات مالی می توانند تاثیر زیادی بر راحتی و آسایش کاربران و همینطور تاثیر منفی بر دکوراسیون داشته باشد.

 

بنابراین لازم است مطمئن شوید که معیارهای انتخاب مبل را برای تناسب با هدف استفاده، سبک دکوراسیون و نیازهایتان مورد توجه قرار می دهید. در ادامه شما را با ۵ نکته مهم که قبل از خرید مبل باید مورد توجه قرار دهید، آشنا می کنیم.

 

۱- ابعاد فضا و اندازه مناسب مبلمان

قبل از خرید مبل لازم است تا تعداد صندلی های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. توجه به این نکته که چند نفر از مبلمان به صورت منظم استفاده خواهند کرد می تواند در انتخاب مبلی که راحتی را تامین کند بسیار اثرگذار باشد. برای مثال اگر فقط برای یک یا دو نفر باشد، می توانید در انتخاب انعطاف پذیرتر باشید، اما اگر برای تعداد بیشتری باشد، ممکن است مبل های L شکل که امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد برایتان مناسب تر باشد.

 

از جهت دیگر ابعاد فضای مورد نظر برای قرارگیری مبلمان از نکته های بسیار مهم می باشد کوچکی و بزرگی فضا امکانات و محدودیت هایی را برای کاربران ایجاد می کند که بایستی برای استفاده بهینه از فضا مورد توجه قرار گیرند.برای مثال انتخاب مبل های کم جا و چندمنظوره و یا مبلمانی با ظرافت ببیشتر در آپارتمان های کوچک مناسب تر بوده و راحتی بیشتری برای رفت و آمدها و فعالیت های دیگر ایجاد می کند.

 

در نتیجه قبل از خرید عجولانه حتما محل قرارگیری مبلمان خود را اندازه گیری کرده و ابعادی که می توانید با در نظر گرفتن رفت و آمدها و دیگر اجزای منزل به مبلمان اختصاص دهید را مورد بررسی قرار دهید سپس در ابعاد مورد نیاز خود به جست و جوی مبلمان بپردازید.

 

نحوه خرید مبلمان,نکاتی قبل از خرید مبلمان

ابعاد فضای مورد نظر برای قرارگیری مبلمان از نکته های بسیار مهم می باشد

 

۲- کیفیت و متریال مناسب

کیفیت از عوامل بسیار مهم در انتخاب مبل می باشد که با بودجه ارتباطی مستقیم دارد. در واقع اگر بودجه کمتری را برای مبلمان با کیفیت پایین تر، صرف کنید بیشتر احتمال دارد که مجبور به جایگزینی مبلمان در چند سال آینده شوید در حالی که ممکن است در زمان خرید به نظر کم هزینه تر باشد،اما در چند سال آینده بیشتر هزینه خواهید کرد.

 

البته مراقبت مناسب با مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اگر مراقبت مناسب صورت نگیرد حتی با کیفیت بالا نیز مبلمان به زودی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض خواهند داشت.

 

خرید مبلمان,راهنمای خرید مبلمان

کیفیت از عوامل بسیار مهم در انتخاب مبل می باشد

 

۳- رنگ و الگوی مناسب

همانطور که ذکر شد اندازه و کیفیت بسیار مهم است و می تواند فضا را تحت تاثیر قرار دهد. اما شاید تاثیری که رنگ و الگوی مبل به وضوح ایجاد می کند بسیار پررنگ تر به نظر برسد و تاثیرات بصری زیادی بر جای گذارد. رنگ ها و الگوهای ساده، رنگ های شاد یا خنثی و استفاده از الگوهای مرسوم یا گاهی طرح ها و الگوهای عجیب و منحصر به فرد انتخاب هایی است که بر اساس سلیقه و سبک می تواند در مبلمان به کار برده شود.

 

 

راهنمای جامع خرید مبلمان, معیارهای انتخاب مبل

اندازه و کیفیت مبلمان بسیار مهم است و می تواند فضا را تحت تاثیر قرار دهد

 

۴- سبک و شکل متناسب

انواع مختلفی از سبک های مبل و شکل های مختلف در حال حاضر در بازار وجود دارد. اگر شما دقیقا نمی دانید که چه مبلی با فضای منزل شما مطابقت دارد می توانید از متخصصان راهنمایی گرفته و یا مقالات اموزشی در این زمینه را مورد مطالعه قرار دهید. به جست جوی تصاویری الهام بخش در دنیای بی انتهای اینترنت بگردید و از آنها برای انتخابی ایده آل و مطابق با سلیقه خود ایده بگیرید. سعی کنید سبک دکوراسیون منزل و مبل انتخابی شما با هم در هماهنگی باشد تا هارمونی را در فضا از بین نبرده و زیبایی را بیشتر نماید.

 

قبل از خرید مبل,اصول خرید مبل

سعی کنید سبک دکوراسیون منزل و مبل انتخابی شما با هم در هماهنگی باشد

 

۵- ایجاد راحتی

در انتخاب مبلمان به ویژه مبلمان راحتی در نشیمن از معیارهای مهم و در اولویت ایجاد راحتی کاربران است و بعد گزینه هایی مانند زیبایی و نکات دیگر در اولویت های بعدی مورد اهمیت قرار می گیرند. در واقع مهم نیست که چقدر خوب به نظر می رسد، چقدر مناسب است یا اینکه با چه قیمت مناسبی می توانید آن را دریافت کنید، اگر برای نشستن راحتی ایجاد نکند قطعا مبلمان مناسبی نخواهد بود به همین دلیل قبل از خرید حتما روی مبل نشسته و برای چند دقیقه میزان راحتی آن را تست نمایید.

 

نکاتی قبل از خرید مبلمان, روش خرید خرید مبلمان

اگر برای نشستن راحتی ایجاد نکند قطعا مبلمان مناسبی نخواهد بود 

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/before3-buying3-furniture2.html

lavazemkhanegi بازدید : 83 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

 

هود آشپزخانه مشکی

هود آشپزخانه مشکی رنگ نیز یکی از انتخاب های کلاسیک و زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد بود و همانند هود سفید رنگ می تواند جلوه زیبایی در دکور آشپزخانه داشته باشد.

 

اما نیازی نیست برای استفاده از هود آشپزخانه مشکی، تمام وسایل آشپزخانه را مشکی کنید. گاهی استفاده از دکوراسیون سیاه سفید می‌تواند همچنان زیبا و چشم نواز باشد.

 

مهارت های خرید هود آشپزخانه, مدل های هود آشپزخانه

هود آشپزخانه مشکی از انتخاب های کلاسیک و زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه شما است

 

هود آشپزخانه فلزی

اگر آشپزخانه شما بیشتر از وسایل فلزی و استیل تشکیل شده، یک هود آشپزخانه فلزی ضد زنگ می تواند با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی خوبی ایجاد کند.

 

حتی اگر همچنان علاقه مند به خرید هود آشپزخانه فلزی هستید اما نمی خواهید تمام وسایل آشپزخانه تان فلزی باشد، هود را با اجزای کوچک‌تر آشپزخانه، همانند شیرآلات آشپزخانه یا حتی دسته کابینت ها هماهنگ کنید.

 

بهترین رنگ برای هود آشپزخانه,روش خرید هود آشپزخانه

هود آشپزخانه فلزی را یا با وسایل یا شیرآلات آشپزخانه هماهنگ کنید

 

نکات مهم برای خرید، نگهداری و تعمیر هود

 قبل از خرید هود باید به این نکته توجه داشته باشید که چه مقدار مساحت برای نصب این وسیله در اختیار دارید و آیا هودی که قرار است خریداری شود، برای اجاق گاز آشپزخانه ی شما مناسب است یا خیر؟ اندازه هودها باید متناسب با اجاق گاز باشد، پس بهتر است هودی انتخاب کنید که اندازه اجاق گازتان باشد تا تمام ذرات دود و مواد غذایی را خارج کند. همچنین اندازه آن باید با فضای آشپزخانه متناسب باشد.

 

 در مرحله بعد دقت کنید که این وسیله در حین داشتن قدرت مکش و سرعت انتقال بالا، صدای بسیار کمی ایجاد کند. اگر در آشپزی از روغن بسیار زیادی استفاده می کنید و یا هر روز غذاهای جدیدی طبخ می کنید و تمام وقت خود را در آشپزخانه هستید، بهتر است از هودهای قوی تری استفاده کنید، از هودهایی استفاده کنید که CFM (اندازه محفظه ای که هوا را خارج می کند) بالاتری دارند.

 

 پیشنهاد می شود جنس این دستگاه از نوعی انتخاب شود که در برابر گرما و حرارت مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی بتوانید آن را تمیز کنید و نگران لکه های آب یا چربی که بر روی آن باقی می ماند، نباشید. علاوه بر این فیلتر های استفاده شده در هود آشپزخانه بهتر است از نوع آلومینیومی باشند؛ زیرا این نوع فیلتر قابلیت شستشو و استفاده ی مجدد دارند و در مقایسه با فیلتر های دیگر به صرفه تر بوده و در مدت زمان های کوتاه و به صورت مداوم نیازی به تعویض آن نخواهد بود. توجه به این نکته ی مهم باعث صرفه ی جویی در هزینه های جانبی شما خواهد شد.

 

 

 هودی که خریداری می شود بهتر است دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک و کنترل از راه دور باشد تا در مواقع که احتیاج است بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

انتخاب و خرید هود آشپزخانه, هود آشپزخانه

هودی که خریداری می کنید دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک و کنترل از راه دور باشد

 

هزینه

هودها با توجه به ظاهر و امکانات خود، هزینه های متفاوتی دارند. هرچقدر امکانات هود پیشرفته تر و طراحی آن شیک تر باشد و صدای کمتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است. هودهای زیر کابینتی، مقرون به صرفه تر هستند. بخشی از هزینه هود، به پروسه نصب و راه اندزی آن اختصاص می یابد، مثلا هودهای دارای خروجی هوا، باید کانال مناسبی داشته باشند تا گرد و غبار و بوهای نامطبوع را از آشپزخانه خارج کند و نصب این کانال ها هزینه راه اندازی آن را بیشتر می کند.

 

 سرعت فن

هودها سرعت فن متفاوتی دارند و بسته به نوع آشپزی، این امکان را به شما می دهند که درجه آن را کم زیاد کنید. هودهایی که چنین قابلیتی دارند بهتر و کارامد تر هستند. تعداد ۵ تا ۶ درجه برای این کار کافی است، در واقع با کم و زیاد کردن آن میزان مکش آن تغییر می کند، ولی صدای آن زیادتر می شود.

 

 صدای هود

نکته مهم دیگر در مورد صدای هود و میزان تطابق خروجی هود با خروجی آشپزخانه است، اندازه خروجی متداول هودهای آشپزخانه 10 و یا 15 سانتی‌متر مربع در حالی که خروجی منازل 10 و یا 12 سانتی‌متر مربع است حال اگر هودی با خروجی 15 را در آشپزخانه‌ای با خروجی 10 نصب کنیم این اختلاف زیاد در اندازه خروجی باعث ایجاد صدای اضافی می‌شود. این نکته را باید بدانیم که هودهای با مکش بسیار بالا خروجی 15 دارند اما در ایران خروجی آشپزخانه‌ها غالبا 10 و 12 است.

 

برای سنجش میزان صدای هود آشپزخانه دور اول، دور دوم و دور سوم می‌تواند معیاری برای میزان صدای هود باشد. دور چهارم و دور پنجم که دوره‌های آخر است و مکش با شدت بالاست نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش صدای هود باشد زیرا صدای زیادی تولید می‌شود.

 

میزان صدا در محدوده 53 تا 63 دسی بل محدوده مناسبی برای صدای هود است.

 

 بعضی از مدل های هود سنسور حساسی به بو و دود دارد به طوری که هود آشپزخانه به طور خودکار با وجود بو و دود روشن شده و عمل تهویه را انجام می‌دهد.

 

 فیلتر هودهای جدید از جنس آلومینیوم و قابل شستشو با دست و ماشین ظرفشویی است اما فیلتر هودهای قدیمی زیرکابینتی از جنس پشم شیشه بوده که قابل شستشو نیست و باید تعویض شود.

 

 موتور هودهای جدید از نوع توربینی یا حلزونی است این موتورها علاوه بر اینکه قوی‌تر هستند صدای کمتری نیز تولید می کنند.

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/buying2-kitchen2-hood1.html

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 1,244
  • بازدید کلی : 4,869